maandag, januari 23, 2006

Meer data . . .

Een van de zegeningen (en tegelijkertijd vloeken...) van de moderne tijd:
heel veel data.

Op 18 januari 2006 werd het volgende bij mij gemeten:

BPD (biparietal diameter - dwarsdiameter van het hoofd) 52 mm
HC (head circumference - omtrek van het hoofdje) 181 mm
AC (abdominal circumference - buikomtrek) 166 mm
FL (femur length - lengte van het bovenbeentje) 35 mm

De gemeten waarden zijn net iets groter dan dat je mag verwachten bij 20 weken, dus... ik groei erg goed! En ook weer niet té snel. . . ;-)

Mijn hoofdje . . .

En dan vergeet ik nog het 'belangrijkste' getal, nou ja, het gemakkelijkste te bevatten -voor pa dan- geschat gewicht: 410 gram. Ik begin al wat te worden!

externe link, naar 'The National Guideline Clearinghouse (NGC), a comprehensive database of evidence-based clinical practice guidelines' . . .
Zie voor een 'aardig' overzicht over meetwaarden en hoe die te bepalen: hier.